A napod harmadát a munkával töltöd az íróasztalod mögött. De nem mindegy hogyan:
- Kedvetlenül kezdesz hozzá a munkához, mert kupacokban állnak a papírok az asztalodon?
- Vagy tettre készen, mert minden kézre áll, és így gyorsan tudsz haladni?
A hatékonyság biztos ellenszere a rendetlenség, szabadulj meg meg tőle mielőbb. Ez a videó ebben segít: 5 egyszerű lépésben bemutatja, hogyan rakj rendet az íróasztalodon. Kifejezetten ajánlom ezt a videót azoknak, akik otthon dolgoznak, mert jól látszik belőle hányféle funkciót kell ellátnia egy otthoni irodának.
A videó angol nyelvű, de a készítője egy leírást is készített a videóban bemutatott tennivalókról, ebből készítettem egy rövid összegzést magyarázatként.
Íróasztal rendszerezés 5 lépésben:
- 1. Mindent szedj össze az asztal tetejéről, a fiókokból és ha van polcos része onnan is. Dobj ki minden szemetet, amire szükséged van azt csoportosítsd. Íróeszközök, olvasnivalók, bejövő posta, elintéznivalók, jegyzetek stb.
- 2. Most döntsd el hogyan fogod visszapakolni a dolgokat az asztalra. Minek kell a kezed ügyében lenni? Mérd le az asztal felületét, hogy lásd minden elfér-e.
- 3. Válaszd ki a megfelelő tárolókat, amik megkönnyítik a munkádat: ceruzatartó, iratrendező (általában 3 részes), irattartó (kiadványoknak, brosúráknak például). Ha otthonról dolgozol akkor a különböző iratoknak nem árt egy iratszekrény. A videóban függőmappás megoldást láthatsz.
- 4. A csoportosított papírokat tedd bele a tárolókba.
- 5. Utolsó lépésként címkézd fel a tárolókat, hogy tudd minek hol a helye. Nem kell hozzá címkézős kütyü, csak egy pár öntapadós címke, ami minden papírboltban kapható, és egy toll.