A hét kérdése: Ha kezdő lennél…

2014. 10. 15.

Képzeld el, hogy éppen most jutottál el ara a pontra, hogy a dolgok így már nem mehetnek tovább. Rendet akarsz tenni az otthonodban, megszabadulnál az állandósult káosztól, és elfelejtenéd a kapkodást.

Elhatározásra jutottál, készen állsz arra, hogy rumli helyett szervezettség vegyen körül.
Meg akarod tenni azt a bizonyos első lépést a rend felé, abban azonban nem vagy biztos, mi legyen az:

  • Hol fogj hozzá?
  • Hogyan csináld?
  • Mennyi időt szánj rá, amit a napirendedbe is be kell tervezni?

Mi az ami ebben a helyzetben segítene? Mi lendítene tovább, hogy valóban megtedd az első lépést? Írd meg hozzászólásban!

Share

Hozzászólások

  1. Nekem ezt nem kell elképzelni, ebben a helyzetben vagyok.
    A kezdő lépést az segítene megtenni, ha tudnám, mi lenne az. Mondjuk egy útmutató, vagy hírlevél formájában érkező napi feladatcsomag.
    Ugye ott van a konyhám, ami kicsi és nem 100% praktikus, viszont rengeteg cucc van benne. Minden nap többször rendet kell raknom benne, és ezek után már kevés energiám van azon gondolkodni, hogyan kezdjek hozzá a többi helyiség rendbe tételéhez – és a magas fokú entrópia miatt mindenhez több idő kell, így az új rendszer bevezetésén még kevesebb időm van ötletelni.

  2. Négy éve lakunk bent az új házunkba. Az a tapasztalatom, hogy ahova először besóztam a dolgokat, sok minden úgy is maradt. Azóta lett két gyermek is és sokszor úgy teszek rendet, hogy aminek nincs helye bemegy egy bizonyos szekrénybe…. Gondolhatjátok. A konyhaszekrényem tartalmát is szeretném valahogy átalakítani. Arra már rájöttem, hogy nem jó úgy ahogy van, de még mindig csak gondolatban csinálok mindent. Engem az foglalkoztat, hol kezdjem és legfőképp milyen módon, hogy aztán a lelkesedésem kitartson az egész ház rendszerezése alatt… Szép napot Nektek!

  3. Szia,
    Először is én nem tartom magam nagy háziasszonynak, de azért igyekszem, már amennyire időm és energiám engedi egy 16hós és egy 31hós kislány mellett.(szóval minimális idő, gyors megoldások, olcsó de viszonylag egészséges kaják, amik szóba jöhetnek)
    Mivel én nagyon írogatós vagyok, nekem sokat segít/ene,ha pontokba szedve le lenne írva, hogy mikor melyik nap/hét/hónap/évszak mit, esetleg hogy hogyan célszerű (sorrend) csinálni. Magamon azt vettem észre, hogy ha nem tervezek nagy dolgokat, csak kis lépésekben haladok, akkor többször ér sikerélmény, ami feltölt és motivál a továbbiakban is. Én pl. sokszor, ha tehetem kinyomtatom az írásaidat, rendszerezem és mappába fűzöm..(ez talán megfelel vmilyen szinten egy háztartási naplónak?) remélem segítettem kicsit 😀

  4. most olvasgatom, az előttem szólokat:
    hát igen lehetne akkor elkezdeni, akár egy 30napos kihívást, akár fényképekkel tarkítva, hírlevél formájában is jöhet, de csak szépen lassan…, a napi feladatokat figyelembe véve+helység+káosz nagysága :D…lehetne turnusokba 😀

  5. Nekem ilyen helyzetben egy átlátható, lépésekre bontott pontos beosztás jönne jól, amit azért az én igényeim szerint testre is szabhatok. A lényeg a lépésekre bontott, mert könnyebb szembenézni egy kisebb feladattal mint ülni a káosz közepén és azzal szembenézni, hogy minden rám vár.

  6. Egy egyedülálló pasitól hallottam a mondatot, ami azóta szállóige lett: ha már tarthatatlan otthon a káosz, és muszáj lenne rendet rakni, de száz más kísértés térít el mindig a feladattól: hívj vendégeket! És tényleg, akkor mindjárt van egy el nem odázható határidő, egy motiváció, hogy másoknak kellemes időtöltést szerezz, meg kellő presszió, hogy ne maradj szégyenben. 🙂

  7. Hát nekem leginkább az segítene ilyen helyzetben ha valami vagy valaki lépésről-lépésre mutatná a feladatokat.
    Ilyen helyzetben legrosszabb a káosz, amiben gőzöm nincs, hogy mihez fogjak először…

  8. Nekem nagyon tetszik ez az oldal like!!

  9. A konyhával kezdeném. Először a közvetlen környezetem, munkahelyem legyen rendben, aztán jöhet a többi. Nagyon szigorú lennék magamhoz: minden nap egy teljes órát foglalkoznék vele pl. az esti tv-film alatt. Eldönteném, hogy mit és hol kell tartanom ahhoz, hogy a főzés és a tálalás folyamán a lehető legcélratörőbben mozogjak, semmit ne felejtsek el, a legtöbbször használatos dolgokat kézközelbe, a ritkábbakat messzebbre tenném, pl. cukor, só, liszt, pirospaprika előre, bab, száraz tészta, mák hátrébb. Poharak, tányérok fajtánként kulön-kulön, edények főzéshez fedővel egymásban, tálak, evőeszközök, főzéshez szukséges eszközök kulön. Minden nap a szekrények, polcok, stb. egyharmadát tenném rendbe, de arra ugyelnék, hogy minden, amit használok a következő napon, már az “új helyére” keruljön vissza. Az élelmek, fuszerek tároláshoz befőttes uvegeket használnék, hogy egyből lássam: mi van benne, de jöhet matrica, alkoholos filc, stb. Cél: öt nap alatt urrá lenni a káoszon. Ha kész, ide járnék feltöltődni, ha elfáradok a továbbiakban. A következő a kamra (spájz), aztán furdőszoba+WC, a végén a szobák legkisebbtől a legnagyobbig. Aztán komolyan neki kezdenék a tervezésnek irásban: 1. heti menu -r-e-v, ennek alapján bevásároló lista; aztán megvenném az itt kinált valamennyi terméket és szisztematikusan használnám

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.