Hogyan rakj rendet az íróasztalodon? – videóval

2012. 06. 27.

A napod harmadát a munkával töltöd az íróasztalod mögött. De nem mindegy hogyan:

  • Kedvetlenül kezdesz hozzá a munkához, mert kupacokban állnak a papírok az asztalodon?
  • Vagy tettre készen, mert minden kézre áll, és így gyorsan tudsz haladni?

A hatékonyság biztos ellenszere a rendetlenség, szabadulj meg meg tőle mielőbb. Ez a videó ebben segít: 5 egyszerű lépésben bemutatja, hogyan rakj rendet az íróasztalodon. Kifejezetten ajánlom ezt a videót azoknak, akik otthon dolgoznak, mert jól látszik belőle hányféle funkciót kell ellátnia egy otthoni irodának.

A videó angol nyelvű, de a készítője egy leírást is készített a videóban bemutatott tennivalókról, ebből készítettem egy rövid összegzést magyarázatként.
Íróasztal rendszerezés 5 lépésben:

      1. Mindent szedj össze az asztal tetejéről, a fiókokból és ha van polcos része onnan is. Dobj ki minden szemetet, amire szükséged van azt csoportosítsd. Íróeszközök, olvasnivalók, bejövő posta, elintéznivalók, jegyzetek stb.
      2. Most döntsd el hogyan fogod visszapakolni a dolgokat az asztalra. Minek kell a kezed ügyében lenni? Mérd le az asztal felületét, hogy lásd minden elfér-e.
      3. Válaszd ki a megfelelő tárolókat, amik megkönnyítik a munkádat: ceruzatartó, iratrendező (általában 3 részes), irattartó (kiadványoknak, brosúráknak például). Ha otthonról dolgozol akkor a különböző iratoknak nem árt egy iratszekrény. A videóban függőmappás megoldást láthatsz.
      4. A csoportosított papírokat tedd bele a tárolókba.
      5. Utolsó lépésként címkézd fel a tárolókat, hogy tudd minek hol a helye. Nem kell hozzá címkézős kütyü, csak egy pár öntapadós címke, ami minden papírboltban kapható, és egy toll.
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.