Főzés nyaralás alatt

2014. 07. 23.

Tippek és ötletek apartmanos nyaraláshoz

Hírlevélben és a facebook oldalon kérdeztelek benneteket arról, hogyan tervezitek meg a menüt apartmanos nyaraláshoz. Kíváncsi voltam arra is, mennyit főztök és milyen más megoldásokat kerestek, hogy gyorsíthassatok rajta. Az ötletek gyűjtése közben nem tettünk különbséget aközött, hogy belföldi, vagy külföldi helyszínen van az apartman, így nézzétek a listát.

Nézzük először a főzésre vonatkozó tippeket:

  • Laktató ételeket érdemes választani, és olyat ami hamar elkészül, esetleg előre meg lehet főzni még otthon, mert jól bírja a fagyasztást.
  • Ha az előre főzés mellett döntesz, gondold végig, hogy a hűtőtáskádban mennyi hely van, és ott ahova mentek mekkora lesz a fagyasztó kapacitása. Ennek megfelelően főzz előre.
  • Tervezd meg papíron a menüt. Használhatod hozzá a heti menü letölthető táblázatot.
  • Térképezd fel a környéket, ha országon belül vagy egyszerűbb a helyzet, a nagyobb szupermarketek és hipermarketek honlapjain meg tudod nézni, hogy hol vannak üzleteik. Így nyaralás közben is tudni fogod, hol van a kedvenc üzleted.
  • A vacsorakészítés lehet közös program, mindenki segít amiben tud, a gyerekre természetesen életkoruknak megfelelő feladatot bízzunk rá.
  • Ha van lehetőség grillezni, használjátok ki a megszokott vacsorák helyett.
  • Ha nem szeretnél minden nap főzni, nézd meg, hol lehet a környéken menüre befizetni. Egy-két alkalommal rendelhettek étteremből is ebédet.
  • A zöldségeket, és a gyümölcsöt frissen vegyük meg a helyi boltokban. Ha mindenképpen vinni szeretnél gyümölcsöt, akkor olyat válassz, ami jól bírja az utazást, és nem nyomódik meg könnyen (pl. alma, körte, szőlő).A mirelit ételeket szintén helyben vásároljuk meg.

Most pedig jönnek az alapanyagok és az ételek. Hozzászólásban egészítsétek ki a listát, ha van valami amit kihagytunk és ti vinni szoktatok:

Amiket érdemes magunkkal vinni a reggelihez:

  • filteres tea
  • instant kávé
  • kakaópor
  • gabonapehely vagy müzli
  • üveges lekvár
  • méz

Főzéshez:

  • rizs
  • száraztészta
  • fűszerek: só, bors, fűszerpaprika, egyéb kedvelt szárított zöldfűszer, vöröshagyma, fokhagyma, fűszerkeverékek húsokhoz
  • üveges paradicsomszósz (sima és bazsalikomos/fokhagymás)
  • diétás ételek: a helyi boltok kínálatában nem lehetünk biztosak, ezért jobb magunkkal vinni a speciális élelmiszereket, hogy ne kerüljünk kellemetlen helyzetbe
  • olaj és/vagy zsír

Grillezéshez:

  • nyársak
  • briquett
  • hosszú gyufa
  • gyújtófolyadék

Étel ötletek:

  • rántott hús (bepanírozva lehet fagyasztani, később csak sütni kell)
  • fasírozott (a megformázott gombócokat lehet fagyasztani)
  • paradicsomos húsgombóc (előre elkészíthető, fagyasztható)
  • töltött káposzta (előre elkészíthető, fagyasztható)
  • gyümölcsleves
  • pörkölt
  • rizses hús
  • bolognai vagy carbonara spagetti
  • tésztasaláta
  • főzelékek
  • grillezett húsok, zöldségek
  • saláták

apartmanfozes

Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.