5 tipp, hogy könnyebben kezdődjön a hét

2012. 02. 13.

Avagy a vasárnapi rutin

Aki már hallott Flyladyről vagy időgazdálkodásról, tudja, hogy mennyit jelent ha előre gondolkodik és nem pazarolja az idejét a reggeli készülődés helyett ideges rohangászásra. Gondolj bele, mennyivel jobb hangulatban telik az egész heted, ha reggel nem gyalogkakukkként repesztesz végig a lakáson a gyerek tornazsákját és a kulcsodat keresve.

Sokkal könnyebb úgy nekiindulni egy újabb hétnek, ha pontosan tudod, hogy milyen elintézni valóid vannak és mikor hova kell menned, tudod mi lesz az ebéd. Talán még a szmogos, fagyos hétfő reggelekben is találsz valami szépet. 🙂

A mozgalmas hétvége után a vasárnap délután-este pont megfelel a jövő héti előkészületekre. Előre szólok, hogy nem fogok eget rengető újdonságokról írni, csupán összegzem a leghasznosabb praktikákat, amik megkönnyítik a dolgodat. Hiszem, hogy a nőkre oly jellemző mártirkodás helyett képesek vagyunk elsajátítani, hogyan szervezzük jobban az életünket, és hosszú távon több szabadidőt (nem másokra szánt időt) adjunk magunknak.

5 tipp a vasárnapi rutinhoz:

    1. Nézz rá a naptárra: nézd meg a következő két eseményeit. Milyen előre megbeszélt találkozóid lesznek? Hova kell időre odaérned? Milyen családi programok lesznek? Nem véletlenül írtam azt, hogy 2 hetet lapozz át, ha a következő héten lesz valami olyan esemény ami előkészületet igényel, fel tudod írni az elintézendők listájára. Erről Vidi Rita így ír a könyvében:
      “A naptárnak akkor van értelme, ha rendszeresen előrelapozol. Teszem azt, augusztus közepén megtudod, hogy október végén lesz egy konferencia, ami téged érdekelni fog. Ha beírod az októberi dátumot, de aztán legközelebb majd 1 nappal előtte jársz “arra” akkor nem ért semmit az előre gondolkodás.
      Ezért minden héten legalább 1-2 hetet előre kell lapozni, és le kell ellenőrizni, hogy következik-e valamilyen fontos esemény.”
      Vidi Rita – Hagyd a dagadt ruhát másra 77.o

 

    1. Tervezd meg a heti menüt: állandóan visszatérő kérdés az életünkben, hogy mi legyen az ebéd. Bosszantó hosszú perceket topogni a sarki közértben, mert nem jut eszünkbe semmi. Helyette együtt néhány perc alatt ki tudjátok találni a következő heti ebédeket. Így még a bevásárló listát is meg tudod írni előre.

 

    1. Készítsd ki a ruháidat: gondolom ezt nem kell nagyon magyarázni, előző este is simán ki tudod találni mit szeretnél felvenni másnap.

 

    1. Készítsd ki a holmidat: a ruhák mellett azokat a dolgokat is készítsd össze amire másnap szükséged lesz (bevásárló táska, ügyintézéshez szükséges papírok, befizetendő csekkek, a gyerekek bölcsis-ovis holmijai az új hétre)

 

  1. Készítsd elő a reggelit: nem a romlandó dolgokra gondolok, hanem a többi apróságra. Legyen tiszta mindenkinek a pohara, készítsd be a kávét, hogy reggel csak le kelljen főzni, vágj le annyi szeletet a kenyérből amennyit megesztek és így csomagold el.

Ez az én ötös listám, gyakorlott Flyladyseknek biztosan ismerősek az elemek, ez nem véletlen, hiszen én is Marla módszerével alakítottam ki a vasárnap délutáni rutinomat. Akik nem ismerik Flylady programját csak röviden az esti rutinokról:  a 2-5 tippeket a hét minden napján meg lehet ismételni, hogy könnyebbek legyenek a reggelek.

A fenti 5 tippet természetesen kötelező a saját igényeidre alakítani, a legjobb hatás érdekében. Ha ügyes vagy, még tovább is aludhatsz reggel, mert megspóroltad a keresgélésre elvesztegetett időt.

Hasznos volt a bejegyzés? Oszd meg a barátaiddal!

Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.