10 szokás, ami segít a napodat jobban megszervezni

2013. 03. 07.

Mindannyian azt szeretnénk, ha gördülékenyebben mennének a dolgok, ügyesebben, hatékonyabban tudnák túljutni a rutinfeladatokon. Íme 10 tipp, ami segíthet:

      1. Gondolkodj előre. Találd ki a heti menüt, tervezd meg előre az ünnepi menetrendet. Tavasszal beszéljétek meg mikor szeretnétek nyaralni menni.
      2. Tervezz papíron. Átlagosan 5 perccel hamarabb be lehet fejezni azokat a tennivalókat, amiket előzőleg megtervez az ember. Ennyi plusz idő nem tűnik soknak, de a sok 5 perc összeadódva, akár 20-30 percet is jelenthet naponta. Írhatsz üres papírra és használhatsz táblázatokat is. Mennyivel jobb ennyivel kevesebbet pörögni 🙂
      3. Ne hagyd, hogy kizökkentsenek! Például, amikor egy e-mailt írsz, ne hagyd, hogy beszélgetéssel elvonják a figyelmed. Elveszted a fonalat és sokkal tovább fog tartani befejezni a levelet minta kedvesen megkérted volna az illetőt, hogy pár perc múlva mondja el amit szeretne.
      4. Ne halogass! Jól tudod, hogy a Pató Pál stratégia nem vezet sehova. Amikor azon kapod magad, hogy egy tennivalót elodázol tedd fel magadnak ezt a kérdést: Mitől félek valójában? Ugyanis, a halogatás oka, hogy félsz valamitől.
      5. Használd az eszközeidet. Sok dolgunk van otthon, és a munkahelyünkön is, tervezéshez és a dolgok összegzéséhez használd az eszközeidet. Ha már okos telefonnak hívnak valamit, akkor legyen tényleg okos, és segítsen emlékezni. Használd a Google naptárat, vagy a Cozy calendart a számítógépeden, okos telefonon és táblagépen is. Elég egy helyen felírni egy új eseményt, és a többi helyen is egyből látszik. A google és a cozy calendarba is fel lehet venni a FlyLady zónabeosztást, így azt is naprakészen láthatod. Mindenféle jegyzet, érdekes dolog, emberek, ételek és bármi más megjegyzésére remek program az Evernote, ezt is lehet mindhárom eszközön használni.
      6. Főzz előre! Erről több alkalommal is írtam már, és a ti hozzászólásaitokból is kiderült, hogy félkész, vagy készételeket is tesztek a fagyasztóba. Rengeteg készétel van, ami jól fagyasztható. Főzz nagyobb adagot belőle és 2-4 személyre való adagot tegyél be a mélyhűtőbe belőle. Rohanós napokon jó lesz, ha csak ki kell venni a kész ennivalót.
      7. Csökkentsd a feladatok mennyiségét. Erre több megoldás is létezik, Tim Ferris például azt javasolja, hogy naponta 2 kritikus fontosságú feladat legyen a listádon. Alkalmazd ezt a munkádban és otthon is. Úgy is csökkentheted a feladataidat, ha megtanulod kiadni másoknak azokat a tennivalókat amit ők is meg tudnak csinálni. Otthon például be lehet vonni a családodat a napi rutinfeladatokba.
      8. Ne pocsékold az időd panaszkodásra! Fölösleges felhívni a barátnődet és 30 percig panaszkodni, hogy milyen idiótákkal találkoztál ma. Már megtörtént, te meg a telefonálással elveszed magadtól a szabadidődet. Ha gondod van, tanácstalan vagy, akkor kérj segítséget, de ne panaszkodj.
      9. Próbálj ki új módszereket! Annyi jó ötlet és módszer van, amivel jobban tudod szervezni a napjaidat, vagy segít kevesebb idő alatt végezni a tennivalókkal. De nem válik be mindenkinek ugyanaz. Ha neked nem vált be a FlyLady akkor ott a napi 20 perces takarítás, főzhetsz egyszer egy héten(hónapban), vagy naponta. Alkalmazhatod a pomodoro technikát a munkádban ugyanúgy, mint tanulás közben. Célkitűzéshez, az apró lépésekben változtatáshoz a LifeDirectort.

        10. Cselekedj azonnal! Ha a szennyeződéseket még akkor feltakarítod amikor frissek, sokkal hamarabb végzel, mintha az odaszáradt koszt kellene levakarnod. Például főzés után töröld le a tűzhelyről a kicsöpögött ételt. Evés után töröld le a maszatos etetőszéket, asztalt. Áztasd be a tányérokat, evőeszközöket, a mosogatóban, hogy ne száradjon rá az ételmaradék.
Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.